Welkom bij de groene vlinders

Zwemkalender

De groene vlinders gaan zwemmen maandag namiddag op volgende data:

-11/09

oktober: EHBO

november: Kinderrechten

december: Mmm al dat lekkers

januari: Terug in de tijd (gladiatoren)

februari: Op wereldreis: werken met de atlas

maart: Bloemen

april: Bloemen

mei: Kunst

juni: Het menselijk lichaam

Foto's

Paasbrunch 29/03

Proficiat groene vlinders! Jullie hebben zo hard gewerkt om van deze eerste editie van ons paasbuffet een succes te maken! Dank jullie wel!

Workshop: skaten

Vrijdag 22 maart mochten we in de namiddag een workshop skaten volgen. Niemand minder dan meester Rawin gaf ons een snelcursus skaten. Hij kan zelf erg goed skaten. Het was een fijne, sportieve, leerrijke namiddag. Dank u!

Carnaval

Cadeautjes tijd!

Naar het chocolademuseum

Donderdag 21 december gingen de groene vlinders met de trein richting Antwerpen. Niet zo ver van het station ligt Chocolate Nation: een museum over de geschiedenis van chocolade! Na de tour mochten we zelfs 10 verschillende chocoladesmaken proeven. Heerlijk!

Joepie naar de cinema!

Wij mochten woensdag 13 december naar de cinema. Het was super leuk! Dank u!

Sinterklaas op bezoek

Projectweek

Tijdens onze projectweek hebben we een hele week gewerkt rond het jaarthema. Donderdag kwamen er ouders, grootouders vertellen over hun land. Zo leerden we over Italië, Engeland, Noord-Amerika en Koerdistan. Het was fantastisch! Een dikke DANK U!

Voorleesweek

Enkele groene vlinders hebben deze week voorgelezen aan de rode, blauwe en indigo vlinders. Ze hebben dat fantastisch gedaan. Bravo!

Herfstwandeling

Lekker koud, beetje mist, geen zonnetje,... Ideaal weer voor een herfstwandeling. We vertrokken rond 9 uur met één groep om sporen achter te laten voor groep 2. Na 20 minuten vertrok de tweede groep om de weg te zoeken. Onderweg kwamen we heel wat hindernissen tegen en vooral veeeeel modder. We vonden onze weg en kwamen een tijdje later bij groep 1 aan. We hebben, in het bos, even een pauze gehouden. Zoals jullie kunnen zien op de foto's hebben ze zich zeker niet verveeld. We kwamen om 12 uur terug aan op school. Van een perfecte timing gesproken! Dank jullie voor de fijne voormiddag. Het was heel leuk!

Hergé-museum

Dinsdag 24 oktober vertrokken we met heel wat leerlingen richting Louvain-la-Neuve. We vertrokken rond 09u15 richting het Nekkerspoel-station. Daar moesten we even wachten en dan stapten we de trein op richting Brussel-Noord. Daar moesten we één keer overstappen en dan nog 50 minuten tot eindbestemming. Gelukkig mochten we onze GSM of tablet gebruiken! Toen we aankwamen in het museum aten we onmiddellijk onze boterhammen op. Nadien werden we in 2 groepen verdeeld en konden we de verschillende zalen ontdekken. Het was een fijne dag die erg vlot is verlopen! Super

Veilig op stap naar de mobi-bus

Donderdagnamiddag trokken we richting de Grote Markt van Mechelen. Daar stond de MOBI-bus op ons te wachten. We kregen uitleg over de dode hoek, veiligheid en zichtbaarheid. Het was een leerrijke namiddag.

Uitstap naar de bib

Donderdagnamiddag stond een uitstap naar de bib gepland. Voor sommige was het de eerste keer om in deze mooie bib rond te wandelen. We kregen eerst de uitleg waar we alles konden vinden, nadien mochten we zelf op pad. We hebben in totaal 50 boeken mee naar school genomen. Ik denk dat de uitstap zeker geslaagd was. En nu lezen maar :)

Onze eerste jarige in de klas! Proficiat Miguel!

Dank u wel voor de lekkere koekjes. :-)

Poster maken

We maken een poster over onszelf tijdens de mediales.

De gouden weken

De eerste dagen in de groene vlinder klas. We leren elkaar beter kennen, we leren de juf en meester kennen, we leren de klas wat kennen, we werken samen, we spelen samen,.... Kortom al een geslaagde eerste week!